perjantai 8. lokakuuta 2010

Hyviä uutisia ja vihreää

Hyviä uutisia (minulle)! Viime viikonloppuna tarkistin pankkitilini saldoa ja ihmettelin siellä olevaa rahamäärää. Tarkemman tutkinnan seurauksena huomasin, että kesätyöpaikkani lomarahat olivat tulleet ja KELAN OPINTOTUKI tulisi maanantaina tililleni. Viime kuu tuli takautuvasti ja sitten myös tämän kuun tuet, joten jotenkin ei enää ollutkaan niin masentunut fiilis. Kelan kirje opintotuista löysi myös tällä viikolla tiensä luokseni, joten elämäni on nyt hiukan helpompaa.


Minä tiedän, että minun pitäisi esitellä uutta kotiani nyt, kun olen sellaista lupaillut jo kesällä. Sotkun takia kaikki paikat eivät ole kuvauskelpoisia, joten tänään aiheena on kasvit.

Tämä anopinhammas minulla on ollut kuudennelta luokalta lähtien ja nyt se on kaksi lähes erillistä kasvia (vain juuret kiinni toisissaan), joten takana oleva musta ruukku on erilleen muutto toimenpidettä varten. Pienessä ruskeassa ruukussa taasen on avomieheni chilin taimet (joita on ruukun kokoon nähden nyt aivan liikaa). Nämä kasvit asustavat pakastimen päällä.



Pidimme syyskuun lopussa sukulaistuparit, jolloin saimme tämän ison krysanteemin, joka majailee nyt parvekkeella.



Tällä hetkellä lempivauvani on kuitenkin isältäni ja äitipuoleltani tupareissa saatu perhoskämmekkä (tai kuten minä haluan sitä kutsua, orkidea), joka asuu keittiön pöydällä.



Vielä eilen tämä yksi kukka oli avautumassa ja näytti tältä. Minusta tuo näyttää ilman korvilta näyttäviä lehtiä kissalta ja noiden korvalehtien kanssa tappaja pupulta :D



Tänään ikävä kyllä tuo kukka on jo niin avautunut, ettei se enää näytä miltään demonieläimeltä vaan pelkästään kukalta. Kaunis se on silti.

Tässä oli ensi vilkaus paikkaan, jota kutsun nykyään kodiksi. Kun olemme siivonneet, yritän saada tänne vielä lisää kuvia (esimerkiksi yöpöydistä ja ihanasta isosta sängystä).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti