tiistai 17. elokuuta 2010

Kirous nimeltä Travian

Olen internet addikti ja olen tiedostanut riippuvuuteni jo yli vuoden. Kuitenkin pahin osuus on, että pelaan selainpeliä, johon minulla kuluu pari kymppiä kuussa.

Pelin nimi on travian ja olen pelannut sitä noin puolitoista vuotta. Peli on "ilmainen", mutta jos haluaa päästä hiukan helpommalla (ja oikeastaan pelaa kunnolla) niin peliin voi ostaa kultaa, jolla saa pelissä etuja. Itse ostan myös kultaa, koska kun kerran on pelannut kullan kanssa niin on vaikea pelata enää ilman.

Mutta minulla ei ole enää varaa maksaa 19,99€/kk kultapaketista tai ainakin voisin käyttää senkin rahan paljon paremmin. Yksi travian "peli" (=servu) kestää noin vuoden ja siinä ajassa peliin kuluu n.240€. Siis käytän vuodessa yli kaksisataa euroa nettipeliin, joka on vain ajanvietettä...

Lopettaminen ei kuitenkaan ole helppoa. Edellisen servun jälkeen päätin etten pelaa enää. Puoli vuotta olinkin pelaamatta kunnes poikaystäväni aloitti taas ja aloin itsekin haluta pelata. Sain viime servun aikana paljon kavereita, joita olen tavannut myös ihan kasvotusten useampia kertoja. Poikaystäväni tapasin myös travianin kautta.

Osaan myös pelata hyvin ja pelitilini on korkealla sijoituksessa koon mukaan. Tuntuisi tyhmältä pelin loppuvaiheessa lopettaa tili ja unohtaa pelaaminen.

Tämän serverin jälkeen kyllä aion lopettaa samoin kuin poikaystävä. Ehkä onnistumme siinä tällä kertaa. En nimittäin enää halua tuhlata vähäisiä tulojani johonkin näin turhaan asiaan.

Toki voisin pelata ilman kultaa. Se vain olisi varsin hankalaa ison tilin kanssa, kun on tottunut apukeinoihin.

Tämä postaus sai idean siitä että juuri perjantaina ostin 600 kullan paketin hintaa 19,99€. Olisin sillä rahalla voinut ostaa itselleni vaikka paidan tai maksaa laskuja...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti