sunnuntai 22. elokuuta 2010

Shoppaushimo

Katselen youtubessa aika paljon muoti/tyyligurujen videoita ja niissä on nyt syksyn alkaessa toistunut sama teema: back to school. Bact to school shopping videoiden katselu on suoraa kidutusta! Minäkin tahdon edes pari uutta paitaa ja ehkä polvipituisen hameen :( Online kaupoissa (Lindex ja H&M) olen jo katsellut ainakin itselleni valkoista pitkähihaista paitaa. Kummastakin sellaisen saisi kympillä ja sitä voisin käyttää korkeavyötäröisen mustan (mini)hameeni kanssa tai farkkujen ja hiukan isomman kaulakorun kanssa.

Tahtomani valkoinen lindexin paita



Minulla ei ole koko valkoista paitaa ja pitkähihaisiakin on vain muutamia (lyhyt hihaisia t-paitoja ja toppeja kyllä on mutta ei pitkähihaisia). Lisäksi minulta puuttuu kokonaan polvipituinen hame. Mutta minun tarkoitus säästää ja yrittää olla ostamatta mitään mitä en ihan varmasti tarvitse. Syyskengätkin pitäisi ostaa, koska edelliset ovat hajoamassa ja lyttyyn kävellyt (astun liikaa jalan sisäsyrjällä ja se tuhoaa kenkiäni). Ne saan ostaa, mutta en ole löytänyt kivoja, jotka eivät maksaisi maltaita.

Syy tähän tuskailuun on myös muualla kuin youtubessa. Nimittäin toisiksi viimeinen palkkani tuli perjantaina ja laskeskelujeni mukaan rahaa jää vielä reilu satanen kun olen maksanut vuokran, bussikortin ja puolet pesukoneesta. Eli minulla olisi periaatteessa varaa ostaa vaikka 50 eurolla muutama vaate.

Toinen puoli minusta sanoo, että ei yhden kympin paidan ostaminen ole ainakaan katastrofi, mutta se vastuullisempi puoli huutaa, että "ei KittyCat ei! sinä annat niiden rahojen olla ihan rauhassa, jos sinun tarvitseekin ostaa jotain oikeasti tärkeää". Vastuullinen puoli on oikeassa. Koulu alkaa, enkä tiedä tarvitseeko minun ostaa kalliita kirjoja tai muita tarvikkeita. Ehkä minun tarvitsee ostaa vielä uuteen omaan kotiin jotain tärkeää (kuten verhoja, päiväpeitto tai jotain muuta tälläistä).


Oikeastaan vastuullinen puoli on jo voittanut, mutta shoppailuaddikti silti kuiskailee korvaani yrittäen kääntää pääni. Se kun tietää kuinka heikko oikeasti olen...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti