perjantai 4. kesäkuuta 2010

Blogin tarkoitus

Tämän blogin on tarkoitus seurata sitä kuinka käytän rahani. Ensi syksyllä aloitan opiskelut yliopistossa, enkä silloin voi elää enää yhtä kulutus rikasta elämää kuin nyt. Kesän olen töissä, joten rahavirta voi houkutella pahoille teille. Juuri siksi haluan tällä blogilla seurata (ja vähentää) rahan menoa.


Kulutussäännöt:
1) vain sellaisia tuotteita, joista olen varma, että tulen käyttämään
2) vaatteet vain oikeasti minulle sopivia ja hintansa väärtejä (klassinen polvipituinen musta hame laadukkaana esimerkiksi kestää pitkään ja siihen voi sitten satsata vähän enemmän, toisin kuin halpis toppi joka ei ole ihan sellainen kuin haluaisin, saa jäädä kauppaan)
3) kirjoja korkeintaan 75 eurolla kuussa (kuulostaa paljolta, mutta olen kirjakaupassa töissä kiusauksien keskellä ja kirjat ovat minulle pieniä sijoituksia ja keräilytavaroita)*
4) väh. 2oo euroa pitää palkasta saada aina säästöön opiskeluja varten

jos keksin lisää hyviä rajoitteita niin lisään ne sivupalkkiin jonne luultavasti nämäkin kirjoitan vielä selkeyden vuoksi.


*pyrin kyllä käyttämään vähemmän, mutta mukavan työalennuksen takia ostan mielummin sitten kesällä paljon ja syksy-kevät välillä sitten vähemmän, kun en enää saa alennusta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti