maanantai 7. kesäkuuta 2010

Kulutuskriisi

Tajusin tässä juuri vaatevarastoani ajatellessa kuinka vanhoja ja epäsopivia vaatteita minulla on nykyiseen elämäntilanteeseeni. Valmistuin juuri lukiosta ja minulla on käytössä vieläkin yläasteella ostettuja vaatteita. Toki se on hyvä asia että ne ovat kestäneet käytössä näin pitkään ja sopivat vielä, mutta ne eivät sovi enää elämäntilanteeseen. Suurimmassa osassa vanhoista vaatteista en kehtaisi mennä töihin (kirjakaupan myyjänä olen kesän) enkä välttämättä kovin mielelläni yliopistoonkaan syksyllä. Näytän muutenkin niin nuorelta, että järkytyn jos minulta EI kysytä papereita, kun ostan yhden siiderin. Tarvitsenko vielä vaatteita, jotka liittävät minut vielä vahvemmin 3 nuorempiin kuin itse olen.

Mutta olen tajunnut millainen rahareikä äidin hoivista pois muuttaminen on, joten yhtään ylimääräistä ei pitäisi tuhlata vaan pistää visusti säästöön pahan päivän varalle. Mutta mitä teen kun on vain muutama paita, joita kehtaan käyttää töissä ja voi hyvin käydä niin, että kaikki ovat pyykkikorissa tai on vain liian kuuma päivä käyttää farkkuja (muita työhousuiksi sopivia housuja minulla ei nyt ole).

Tämän takia olen päättänyt tehdä listan vaatteista, joita oikeasti tarvitsen ja joihin saan käyttää rahaa, jos löydän hyvän ja minulle sopivan kappaleen/mallin. Kuitenkin suorat mustat/ruskeat housut, jotka ovat laadukkaat, voivat kestää koko sen ajan, mitä mahdun niihin. Suunnitelma ei ole lihoa, mutt jos 5 vuoden päästä olen raskaana, niin takapuoleni ei välttämättä koskaan enää palaudu tämän hetkiseen kokoon ja se pitää vain kestää.

Päivitän listaa sivupalkkiin sitä mukaan, kun näitä tarve oivalluksia tulee ja yritän muistaa kertoa teille, jos/kun löydän juuri oikeanlaisen vaatteen.

Lottovoittoa odotellessa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti